top of page

בצעד ראשון שהאדם עושה תלויים כל שאר צעדיו (וולטיר)

עודכן: 1 בינו׳ 2023

המפגש הראשון עם הסטודנטים בקורס, הוא מפגש חיוני המייצר את הקשר בין המרצה לסטודנטים.

לאדם לוקח כ-2-3 שניות להתרשם מהעומד מולו, במחקר נמצא שסטודנטים אשר צפו בסרטונים באורך כ-30 שניות, בהם ראו את המרצים שלהם בפעם הראשונה, ללא מלל, גיבשו את דעתם על המרצה אשר התאימה באופן מובהק להערכתו.ה בסוף הקורס (קישור למאמר).

רושם ראשוני נקבע משפת הגוף, לבוש והמסרים שלנו. בפתיחת הקורס על מנת ליצור מוטיבציה אצל הלומד, יש לערוך תאום ציפיות ושיקוף מה יהיה בקורס. הסטודנטים מצפים לתשובות על חמש שאלות:

  1. רלוונטיות הקורס.

  2. מודעות המרצה לחששות שלהם.

  3. מי מרצה הקורס.

  4. נורמות ההתנהגות בקורס.

  5. הכרות עם שאר הסטודנטים.

על חמש שאלות אלו, ניתן ורצוי לענות בתחילת המפגש הראשון:
  1. הצגת רלוונטיות של תכני הקורס הנלמד, מומלץ מאוד להציג את סילבוס הקורס ולהציג את דרכי הערכת הסטודנט.ית.

  2. לתת במה ולהיות מודעים לחששות הסטודנטים.

  3. לתכנן היטב כיצד מציגים את עצמנו בפני הסטודנטים.

  4. לערוך תאום ציפיות לגבי ההתנהלות במהלך הקורס.

  5. להקציב זמן קצר להכרות הסטודנטים, בינם לבין עצמם על ידי משחק הכרות (ספידייט לדוגמה), יצירת עבודה שיתופית במהלך הקורס, וניסיון ללמוד ולזכור את שמותיהם - דברים אלו יוצרים תחושת שותפות בקרב הסטודנטים.


שנת לימודים מוצלחת!

ובונוס לאלו שקראו עד כאן: רעיונות למשחקי הכרות בפתיחת הקורס


Comments


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

 

צרו איתנו קשר במייל זה: ayeletg@telhai.ac.il

קריאה נוספת לבחירה

אירועים קרובים

bottom of page