הדרכות למוודל
4 ביוני 2023
קוויזיז היא תוכנה שמשתמשת בשיטת לימוד ולמידה בסגנון חידון בדומה ל- Kahoot.
הכלי מאפשר יצירת פעילות בקצב המורה או בקצב אישי, וגם פעילות אישית או קבוצתית.
בניגוד ל-Kahoot, הוא משמש להערכה מכוננת בזמן אמת בכיתה וכמשימה מחוץ ללימודים.
יצירת בוחן ב- Quizizz
21 במאי 2023
בפעילות הערכת עמיתים הסטודנטים מגישים את המטלה שלהם ולאחר מכן מבצעים הערכה למטלות (אחת או יותר) שהוגשו על ידי סטודנטים עמיתים, בהתבסס על קריטריונים שסופקו על ידי המרצה.
הערכת עמיתים
21 במאי 2023
פעילות מסוג בוחן יכול לשמש למטרות תרגול, מבדק, מבחן בבית או בכיתה. בבוחן ניתן להוסיף שאלות מסוגים שונים, לדוגמה: רב ברירה, שאלות פתוחות, גרירת מילים לתמונה ועוד.. את מרבית סוגי השאלות ניתן לבדוק באופן אוטומטי וניתן גם להוסיף שאלות פתוחות שאותן בודקים באופן מסורתי.
הדרכה זו כוללת הדגמה של 8 סוגי שאלות.
סוגי שאלות בוחן
21 במאי 2023
במערכת מוודל ניתן לערוך בחנים באמצעות מאגר שאלות שנבנה מראש לצורך כך. נשתמש בה באחד מהמקרים הבאים:
כאשר נרצה ליצור קטגוריה חדשה.
כאשר נרצה להעביר שאלות מקטגוריה לקטגוריה.
הקטגוריות מאפשרות חלוקה של שאלות לנושאים שונים ולבחנים שונים שנרצה לבנות בקורס.
מאגר שאלות
21 במאי 2023
לעיתים יש צורך בהגדרת זמנים ספציפיים לקבוצות ספציפיים, כמו למשל הארכות זמן בעקבות התאמות לימודיות.
*במדריך זה הדוגמאות מתייחסות לרכיב בוחן, אך ניתן לפעול באותה צורה גם ברכיב מטלה.
קבוצות מותאמות בבוחן
18 במאי 2023
במודל ניתן להטמיע כלים חיצוניים באמצעות כתיבת קוד בשפת HTML. מטרת ההטמעה היא לאפשר למשתתפים להפעיל את הכלי ללא צורך בפתיחת חלון חדש, תוך הישארות באתר הקורס במודל.
במדריך זה תוצג דוגמה על כלי בשם Padlet.
HTML הטמעת רכיבי
9 במאי 2023
פעילות בוחן מאפשרת למרצה ליצור אוסף שאלות מסוגים שונים בנושא הנלמד כגון: שאלות רב ברירה, נכון/לא נכון, תשובה קצרה ועוד. הבוחן משמש לצורך בחינה, מבדק, תרגולים שונים.
לרב השאלות מוגדרות כשאלות שהמערכת בודקת באופן אוטומטי, אך קיימות גם שאלות פתוחות אשר נבדקות באופן ידני על ידי המרצה.
הדרכה זו מיועדת למרצים המבצעים את צעדיהם הראשונים ביצירת בוחן במערכת ה-Moodle. ניצור ונפעיל בוחן פשוט עם שאלות רב-ברירה.
יצירת בוחן- צעדים ראשונים
9 במאי 2023
העמודים הבאים מפרטים את השלבים אותם יש לבצע להוספת תמונה ליחידות ההוראה.
עקבו אחר ההוראות במדריך ובצעו אותן בעמוד הקורס שלכם.
בהצלחה!
הוספת תמונות ליחידות הלמידה
9 במאי 2023
מנטימטר הוא כלי המאפשר יצירת מצגת אינטראקטיבית/סקר עם שאלות מסוגים שונים, וכך מתאפשרים שיתוף פעולה מתוקשב ומתן משוב מהתלמידים. השקפים העומדים לרשותנו: שקף מסוג חד ברירה, בחירת תמונה, ענן מילים, דירוג, דעה חופשית, ניקוד, דירוג בגרף, בחירת מנצח והבעת דעה.
נוסף לכך ניתן ליצור בוחן, וכן ישנן תבניות ליצירת שקפים נוספים ללא פעילות. את התשובות ניתן להציג במגוון דרכים, למשל עמודות, ענן מילים ועוד. התשובות יוצגו על מסך המורה.
Mentimeter
9 במאי 2023
במודל קיימת אפשרות לחלק את הסטודנטים בקורס לקבוצות. לאחר שאנו מגדירים את הקבוצות נוכל להגדיר פעולות מסוימות ביחס לקבוצה מוגדרת, כגון פעילות או מידע אשר יהיו זמינים רק לסטודנטים המוגדרים באותה הקבוצה.
יצירת קבוצות
9 במאי 2023
ניתן להוסיף לאתר הקורס במודל קבצים ממקומות שונים כגון: קבצים השמורים במחשב האישי, מהענן שלנו, מתוך קבצים ששמורים במערכת המודל או מתוך קבצים שהועלו לאחרונה. ניתן להעלות לאתר הקורס כל סוגי הקבצים: word, MP4, קובצי המצגת, קובצי קול ועוד.
העלאת קובץ לאתר הקורס
9 במאי 2023
אתר הקורס במוודל יכול לסייע בריכוז ושקלול של ציוני הסטודנטים בקורס. בהדרכה הבאה נראה כיצד לעשות זאת.
שימוש במוודל לריכוז ציוני הקורס
9 במאי 2023
קריאה שיתופית היא שיטה לעידוד הקריאה של מאמרים אקדמיים בפרט וטקסטים בכלל. Perusall הינו כלי דיגיטלי המוטמע במערכת המוודל, המאפשר יצירת פעילות קריאה שיתופית באתר הקורס.
קריאה שיתופית Perusall
9 במאי 2023
הדרכה זו מיועדת למרצים המעוניינים ליצור מפת חשיבה באמצעות לוח שיתופי פאדלט (Padlet).
את מפת החשיבה ניתן ליצור במסגרת שיעור פרונטלי, או לשתף עם הלומדים ולאפשר להם להוסיף נושאים ולקשר ביניהם.
שימו לב: קיימת הדרכה מקדימה בנושא פתיחת חשבון פאדלט ויצירת לוח שיתופי. מומלץ לצפות בה קודם.
לוח שיתופי ליצירת מפת חשיבה
9 במאי 2023
במדריך זה נלמד כיצד ניתן להעלות שאלות לבוחן באופן אוטומטי, מתוך קובץ טקסט. הנחת המוצא היא שיצרתם כבר בוחן באתר הקורס שלכם, וכעת ברצונכם להכניס לתוכו את השאלות המתאימות.
הכנסת שאלות לבוחן מתוך קובץ טקסט
9 במאי 2023
בעלי חשבונות זום ברישיון המכללה יכולים לפתוח מפגש זום ישירות מתוך אתר הקורס, וכן לפרסם את הקלטת המפגש באופן אוטומטי.
*אפשרות זו קיימת אך ורק לבעלי חשבונות Zoom ברישיון המכללה.
יצירת מפגש זום
9 במאי 2023
סביבת אתר הקורס במוודל מאפשרת לייצר סרטונים אינטראקטיביים. סרטון לימוד אינטראקטיבי הוא סרטון שבו הלומדים מבצעים מטלות הנוגעות לתוכן הסרטון במהלך הצפייה, ובדרך זו מגבירים את מעורבותם בתוכן הנלמד. במדריך זה ניצור סרטון אינטראקטיבי הכולל רכיבים בסיסיים - שאלה רב ברירתית, ושאלה למחשבה. קיימים כמובן סוגים נוספים של רכיבים ושאלות אותם ניתן לשלב.
H5P סרטון אינטראקטיבי
9 במאי 2023
פסקה מעוצבת מאפשרת להוסיף תוכן מעוצב לאתר הקורס שיכולה לשמש ככותרת משנה או הקדמה ליחידות ההוראה.
פסקה מעוצבת
9 במאי 2023
סביבת אתר הקורס במוודל מאפשרת להגדיר, להגיש ולבדוק מטלה קבוצתית. כל קבוצה נדרשת להגיש מטלה אחת בלבד ע"י נציג/ת הקבוצה. בדיקת מטלה קבוצתית חוסכת זמן רב למרצים, שכן הם צריכים לבדוק ולספק משוב פעם אחת בלבד לכל עבודה, והמשובים והציונים יגיעו באופן אוטומטי לכל הסטודנטים בקבוצה. ראשית, יש להגדיר קבוצות בקורס.
מטלת למידה קבוצתית
9 במאי 2023
העמודים הבאים מפרטים את השלבים אותם יש לבצע. עקבו אחר ההוראות במדריך ובצעו אותן בעמוד הקורס שלכם. בהצלחה!
שינוי תצורת הקורס
9 במאי 2023
ניתן להעתיק חומרים מהקורסים שלנו או קורסים אחרים שיש לנו גישה אליהם משנים קודמות או מסמסטרים אחרים לקורסים אחרים שאנו מלמדים- פעולה זו נקראת ״ייבוא.״
בתהליך הייבוא אנו מייבאים את המשאבים והפעילויות, ניתן לייבא את כל הקורס או רק חלקים ממנו על-פי בחירתנו.
שימו לב, לא ניתן לייבא את התכנים שהועלו על-ידי הסטודנטים.
ייבוא חומרים מקורס לקורס
9 במאי 2023
הלוח השיתופי הוא מרחב שבו הלומדים יכולים לכתוב על גבי פתקים טקסט, להעלות תמונות, סרטונים ואף להגיב זה לזה. הלוח מאפשר לרכז תוצרי למידה אישית או קבוצתית (איסוף מידע, הבעת דעה ועוד) אשר בתום העבודה יכול לשמש כמצע לדיון כיתתי בו הלומדים מציגים את ממצאי עבודתם.
הפעלת חשבון Padlet
9 במאי 2023
במודל ניתן להוסיף משתתף בעל הרשאות דומות לאלו של המרצה, אפשרות לשינוי ועריכת הקורס, בדיקת מטלות, מתן ציונים ועוד..
הוספת משתמשים לקורס
9 במאי 2023
דף תוכן מעוצב מאפשר למרצה להציג תוכן ההרצאה המוטמע ישירות בתוך אתר הקורס ללא צורך בהורדת קובץ נפרד. בעמוד המעוצב ניתן להוסיף טקסט, תמונות, קול (אודיו) וסרטונים (וידאו).
מומלץ להשתמש ברכיב זה על מנת לחסוך ללומד הורדת קבצים מיותרת למחשב ולאפשר להם צפייה מידית במידע רלוונטי.
דף תוכן מעוצב
9 במאי 2023
קיימת אפשרות העלאת ושמירת קבצים שונים במאגר הקבצים שלי במערכת מודל. אפשרות זו מקנה גישה מהירה לקבצים חיוניים לאתרי הקורס השונים.
תצוגת תקיית קבצים
9 במאי 2023
רכיב מסוג קישור מאפשר למרצה להוסיף קישור לאתר או שרות אינטרנט על מנת שיהווה משאב בקורס. ניתן לקשר אל אתר, סרטון יוטיוב, מסמכים שיתופיים בענן, בתמונות, ו/או כל כתובת אינטרנט.
הוספת קישור לאתר אינטרנט
9 במאי 2023
המטרה של פעילות בסיס נתונים היא ליצור מרחב שבו כל משתתפי הקורס יכולים לראות את העבודות של חבריהם לקורס. הרכיב משמש כמאגר נתונים משותף לכלל הסטודנטים לצרכים שונים בקורס.
בסיס הנתונים יכול להכיל תכנים מסוגים שונים - טקסטים, תמונות, קבצים, קישורים ועוד.
בסיס נתונים
9 במאי 2023
פעילות תלמידים בוחרים קבוצה משמשת לחלוקת סטודנטים לקבוצות על פי בחירתם. כשלב מקדים לפעילות יקים המרצה מספר קבוצות ריקות, לאחר מכן יכנסו הסטודנטים לפעילות וישתבצו לאיזה קבוצה ברצונם להירשם. בחירות הסטודנטים נשמרות, ומתעדכנות אוטומטית ברשימת הסטודנטים בכל קבוצה במרחב לימוד.
רכיב זו מאפשר לסטודנטים להגיש מטלות בקבוצות שהם בחרו, להשתתף בפורום בקבוצות ועוד.
תלמידים בוחרים קבוצות
9 במאי 2023
משאב זו מאפשרת הוספת גלריה של סרטונים, אודיו, או גלריה של תמונות הן ע"י המרצה והסטודנט. בנוסף לקובצי המדיה ניתן להעלות גם סוגי קבצים נוספים כגון: Power Point ,Word, קובצי PDF וכדומה המהווים חומר עזר למדיה שבגלריה.
אוסף מדיה
9 במאי 2023
"ספר" הוא משאב המאפשר לרכז את תכני הקורס באופן מסודר ומובנה, ומלווה את ההרצאות והתרגילים של הקורס המהווים מעין ספר עם פרקים ותתי-פרקים. הספרים יכולים להכיל תוכן מקוון ומדיה אינטרקטיבית, ואף יכולים להופיע בחלקים המוצגים בפסקאות, קטעים ויחידות שונות.
ספר קורס
9 במאי 2023
המחוון הינו כלי המתאר את דרישות הביצוע המדויקות אליהן מצופים הסטודנטים להגיע, במסגרת מטלה מסוימת. השימוש בו תורם גם לשקיפות והגינות בתהליך בדיקת המטלות ומתן הציונים. במדריך זה נלמד כיצד ניתן להגדיר ולהוסיף מחוון פשוט למטלה. הנחת המוצא היא שהגדרנו ויצרנו מטלה חדשה.
יצירת מחוון למטלות
9 במאי 2023
הדרכה זו מיועדת למרצים המעוניינים ליצור מפת חשיבה באמצעות לוח שיתופי פאדלט (Padlet). את מפת החשיבה ניתן ליצור במסגרת שיעור פרונטלי, או לשתף עם הלומדים ולאפשר להם להוסיף נושאים ולקשר ביניהם. שימו לב: קיימת הדרכה מקדימה בנושא פתיחת חשבון פאדלט ויצירת לוח שיתופי. מומלץ לצפות בה קודם. הקישור נמצא בתיבת הטקסט שבצד.
פדלט
9 במאי 2023
אגרון מונחים מאפשר לנו ליצור מילון סביב הנושאים שבהם קורס כלשהו עוסק.
המילון הזה יכול להיות מילולי בלבד, או להכיל תמונות ואפילו קישורים למידע נוסף מחוץ לסביבת ה-Moodle של הקורס. מרצה הקורס יכול לבנות את האגרון עבור הסטודנטים שלו, או במסגרת מטלות הקורס להנחות את הסטודנטים בהוספת מונחים אליו.
אגרון מונחים
9 במאי 2023
הרכיב מטלה מאפשרת למרצה להציג משימות לסטודנטים, לאסוף עבודות ולהעריך את עבודות הסטודנטים תוך מתן ציון או הערכה מילולית.
מטלה
9 במאי 2023
הרכיב בלוג או יומן רשת (Blog, Web Log) הוא יומן כתיבה המתנהל ברשת ומאפשר תהליכי כתיבה אישיים או קבוצתיים. הבלוג יכול להיות גלוי לכל הסטודנטים בקורס או נסתר כך שהוא גלוי רק לסטודנט ולמרצה של מרחב הלמידה.
בלוג
9 במאי 2023
רכיב השאלון מאפשר למרצה לאסוף מידע מהסטודנטים בצורה של סקר עמודות, שאלוני מחקר, תיאום פגישות ועוד. בהגדרות השאלון ניתן לקבוע האם המענה יהיה אנונימי או ששמות ממלאי השאלון יהיו גלויים למרצה.
שאלון
9 במאי 2023
רכיב הפורום מקדמת שיתופיות ומאפשרת למרצה ולסטודנטים לנהל דיונים א-סינכרוניים בנושאים שונים.
בד"כ נשתמש בפורום לאחת מהמטרות הבאות:
היכרות בין הסטודנטים
דיון בסוגיות העולות מחומרי הקריאה והלימוד בקורס
שאלות מפתח העוסקות ברעיונות המרכזיים בחומרי הקריאה
פורום לשאילת שאלות בהקשר לחומר הנלמד לקראת המבחן
פורום
העמודים הבאים מפרטים את השלבים אותם יש לבצע לבדיקת מטלות של הסטודנטים.
עקבו אחר ההוראות במדריך ובצעו אותן בעמוד הקורס שלכם.
בהצלחה!